U jeku pandemije virusa COVID-19, ''Mali Joe'' se čini ka savršen suputnik u novonastalom svijetu paranoje, izoliranosti, samoće i robotičkog ponašanja.
Najnoviji film priznate austrijske redateljice Jessice Hausner kazuje nam priču o 'malom Joeu', genetski modificiranom cvijetu (uz primjenu nedopuštenih virusnih vektora) koji je kreiran kako bi svojim mirisom potaknuo bolje raspoloženje kod ljudi i na taj način postao biljka koju će poželjeti baš svako kućanstvo. No, uskoro se ispostavi kako cvijet posjeduje invazivne metode preživljavanja i svojim peludom mijenja ljudsku svijest te upravlja svojim vlasnicima sve kako bi osigurao svoj opstanak.
U fokusu ove moralističke SF horor drame, nalazi se znanstvenica Alice, tumači je hladna i uznemirujuće suzdržana Emily Beecham, znanstvenica koja je uz kolegu Chrisa zaslužna za stvaranje cvijeta. Ona je razvedena majka dječaka Joea (po kojem je cvijet i dobio ime) koja je apsolutno posvećena svojem poslu i koja žudi za priznanjem kako u znanstvenim krugovima tako i korporaciji u kojoj je nedavno započela raditi i kad se pojave prvi problemi s njezinim cvijetom, ona odbija vjerovati suludoj teoriji svoje kolegice Belle kako cvijet mijenja osobnost onih koji dođu u bliski kontakt s njegovim peludom. Kršeći strogo pravilo korporacije, Alice donese jedan cvijet doma za poklon svojem sinu, ali ubrzo primjećuje promjene u sinovom ponašanju koji to opravdava pubertetom. Da li Alice pomalo gubi razum u toj nemilosrdnoj korporativnoj utrci za što bržom prodajom cvijeta i osjećaju krivnje jer zbog istog zanemaruje sina ili je uistinu uz pomoć virusa stvorila čudovište koje će promijeniti ljudski svijet?
Jessica Hausner nas polako uvlači u sterilan svijet kapitalističkog društva u kojem ljudi ionako već djeluju pomalo robotički, lišeni empatije i željni instant uspjeha ne birajući sredstva na tom putu. Ritmički, ''Mali Joe'' je prilično spor film koja osvaja atmosferom, scenografskom primjenom žarkih boja, uznemirujućom glazbom u kojoj prevladava japanski bubanj i minimalističkom glumom koja dodatno pojačava osjećaj bizarnosti i nelagode. Povlačeći komparacije sa žanrovski i tematski slični filmovima, ''Mali Joe'' je svakako na tragu klasicima poput ''Invazije tjelokradica'' ili ''Male trgovine užasa'', a opet toliko blizak relevantnim pandemijskim događanjima koja sve glasnije bude pitanja poput onog najčešćeg -Da li je COVID-19 laboratorijski kreirano čudovište koje je pronašlo svoj put ka preživljavanju?-.
Valja svakako naglasiti kako je Emily Beecham za svoju strogo kontroliranu glumu nagrađena priznanjem za najbolju glumicu na festivalu u Cannesu 2019., a ništa slabija glumačka izdanja pružili su nam Ben Whishaw kao Alicein kolega Chris koji žudi za njezinom naklonošću, Kerry Fox kao iskusna, ali i psihički neuravnotežena botaničarka Bella te mladi Kit Connor kao dječak Joe. Ako ste ljubitelji malih bizarnih filmova s velikim temama, ''Mali Joe'' je svakako jedan od njih.
Piše: Ivica Perinović